Met 20 jaar ervaring op het gebied van Product Marketing en Customer Experience Management is Journey Mapping de partner bij uitstek voor softwarebedrijven. Bedrijven die opereren binnen een B2B omgeving, en die serieus werk (willen) maken van hun klantbeleving. Journey Mapping doet dit niet alleen door ‘plannenmakerij’, maar vooral ook door de handen uit de mouwen te steken. Aanpakken dus!
Empower Your Customer!
Klanten die uit eigen beweging een software-oplossing op hun shortlist plaatsen vergen een lagere ‘cost of sale’ dan klanten die je eerst door de funnel heen hebt moeten ‘trekken’. Dit maakt je verkoopproces beter schaalbaar, zeker ook binnen een B2B-omgeving. Bovendien zijn deze klanten ook nog eens tevredener en loyaler. Daarom: “Empower Your Customer!” En dat is niet alleen goed voor jouw klanten, maar ook voor je eigen bedrijf!
Denken in klantwaarde
Een bedrijf heeft alleen bestaansrecht als het waarde toevoegt voor zijn klanten. Niet eventjes of af en toe, maar als een voortdurende stroom. Als je niet vernieuwend bezig bent als softwareleverancier, droogt je waardestroom op en zullen klanten op zoek gaan naar een alternatief. Daarom moet je blijven innoveren in product, dienst én manier van samenwerken met je klanten. En natuurlijk hierbij ‘maximaliseren van klantwaarde’ leidend laten zijn.
Kernwaarden
Bij Journey Mapping staan vier kernwaarden centraal:
- Persoonlijk
- Betrokken
- Resultaatgericht
- No-nonsense
Meer weten? Graag licht ik de kernwaarden verder toe.
Aanpak
De aanpak of werkwijze van Journey Mapping sluit direct aan op de vier kernwaarden. Afhankelijk van hoe ver je al bent met het toepassen van Customer Experience Management en wat je (nog) wilt bereiken, pas ik een of meer stappen uit de werkwijze toe.
Kijk hoe de werkwijze eruit ziet.
Klanten zijn het bewijs
JourneyMapping verkoopt je geen praatjes, maar helpt actief mee bij het verbeteren van de klantbeleving voor jouw klanten. En draagt daarmee direct bij aan het bereiken van je commerciële ambities en doelen.
Wil je dat ook eens van een ander horen? Tal van klanten bevestigden dat al persoonlijk!
Nieuwsgierig?
Test mij gerust eens uit en bel of whatsapp voor een afspraak met Reint Jan Holterman (06 – 26 42 11 98). Een mailtje sturen kan natuurlijk ook, of even een berichtje achterlaten op LinkedIn. Want ook hier bepaal jij als klant het vertrekpunt van onze gezamenlijke journey!